influència de la Religió Catòlica en l'obra de Gaudí.
L'estudi de la seva arquitectura no es pot basar en els esquemes tradicionals situant dins dels estrets límits d'un estil determinat ni tampoc a tomat cap exemple de ningú. Va aprendre directament de la natura, donat el seu innat esperit de gran observació del cel i la terra, dels homes i de les plantes. les idees i les formes sortien de les seves mans amb més lentitud que del seu cap, en la qual tenia un constant procés de creació.
L'arquitectura, entesa com la creació de la unitat a través de la diversitat, va ser concebuda per Gaudí com l'únic i exclusiu fi de la seva vida.
No va donar mai conferències, com no fos explicant la seva estimada Sagrada Família als visitants interessats en la magna obra, no es va casar, ni es va dedicar a la política o als negocis. La vida de Gaudí és pura arquitectura, i a través de la seva arquitectura és com cal jutjar. Els intents de desentranyar els racons de la seva ànima han estat obertures i han donat lloc a especulacions que van des de la sensibleria a la pura invenció, volent veure a Gaudí com un romàntic enamorat i menyspreat, com un sant místic o com un alquimista.
S'ha parlat repetidament del Gaudí sant que algun dia pujarà als altars. Evidentment va reunir moltes condicions per a això; va exercir les virtuts heroiques de la perseverança i el continuat i intens esforç per aconseguir la perfecció sense estalviar sacrificis, de vegades molt dolorosos. També va obrar miracles, però aquests no compten en un procés de beatificació, ja que els miracles de Gaudí són els seus edificis.
Va guarir edificis necessitats de tractament mèdic-arquitectònic, com succeeix a la catedral de Mallorca; ressuscitar morts, com l'antic palau del rei Martí I l'Humà a Bellesguard, totalment en ruïnes quan Gaudí va començar a treballar-hi en EOL any 1900 i després rediviu de manera gloriosa, i va crear visions celestials o mirífica en la façana del Naixement de la Sagrada Família , l’ incommensurable terrat de la Pedrera. Van ser miracles realitzats en vida de l'artista que continuen esbalaït a les successives generacions. Va utilitzar els mitjans comuns entre els paletes del seu temps i les seves obres es van aixecar amb pedra, maó, tàpia, ferro i fusta.
Va conèixer la naturalesa humana, amb tots els defectes que comporta, endevinant i tractant de corregir els propis en un afany de perfecció que sempre va fonamentar en la religió catòlica, la moral va seguir fidelment i de la litúrgia va extreure idees magnífiques a la vostra arquitectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada